Susahnye lah nak photoshoot benda yang molek2x

Tetiba je sabtu/ahad nie........aku agak kesenangan.
Disebabkan aku senang dan tidak ape2x event.....lantas aku pun plan untuk buat bridal photoshoot.
Kalo aku shoot awek2x hidung berdarah....korang bising kan...........KANNNNNNNNNN............

So..aku plan la nak buat hari sabtu.
Oh yess........sekarang nie musim hujan...... bile petang je hujan.....bile hujan je petang.....
Okeh.........so aku buat photoshoot belah pagi.

Lokasi?
Hurmm....... aku pilih putrajaya. Kenape? sebab kat sane ada bangunan beso dan gah........

Baju?
hurmm.........aku pilih gaun ngan toxedo. Kenape? sebab.......selama aku lenjan job wedding....ramai pengantin pakai baju laced, songket....dah yg sewaktu dengannye. So....nak lari dari kebiasaan.....aku pilih style omputeh.

Dan....untuk sesi photoshoot kali ini........aku memilih butik member lama ...... saje je nak roger dia..... baru lah ada continous conversation ngan rakan2x lama. Yea dok.

Talent?
Hurmm...........sape eh aku nak panggil eh? As usual...aku pun up atk wall FB dan semua group yg relevent.
Wallah....... sambutan agak memberangsangkan. Then.....aku diPM oleh sorang aweks nie....... dan aku rasa dia yang sesuwei......partner dia plak ada own toxedo.

Well.......lets do the work. Bak kata Nike....."Just Do It"

Rancangan yang dirancangan tidak semudah seperti implementasi..........tapi..aku peduli hape.....tak buat tak tau problem masalah.. yea dok...

Pasal baju....
Oh yes.....member gua yang kat butik tue kasi green light......aku leh pinjam collection baju dia. Tapi dengan syarat.....after pinjam buat dry clean ok..... Tarak hal la .nak buat dry clean.
Bile hari aku nak ambik baju dia pada malam hari........ aku dikejutkan oleh statement dari adik owner butik tue bile aku habaq kat adik owner tue belah petang aku nak ambik baju tue malam hari..... yang aku perlu letak cagaran RM 200 untuk guna baju tue. Aku rasa memang wajar dia buat cenggitu......... Tapi kenapeee .....last minute beritahu. Cube bayangkan .....time2x macam tue aku takde duit........ talent plak dah kow tim. Tak ke naya buat aku. Seb baek aku ada pitiss............

Nota : aku ada gak pinjam baju dari member2x aku di butik berlainan......tapi takde la plak diorang soh letak aku sebarang payment.

So..takde isu pasal tue.

Then.........seperti hari yang telah dijanjikan....... MUA dah kawtim..........talent pun dah kawtim.....baju pun dah ada dalam keta...... aku pun dengan la la la nye...... drive le keta ke putrajaya.

DANGG!!.......aku diroger oleh talent.......yang wallet dia hilang..... OMG...... kalo dah gini gayanye......mmg kena kelam kabut buat report kat polis. Aku pun dulu pernah hilang wallet. Memang emosi aku time tue macam haremm.............. bukan pasal cash money dalam tue........ IC takde......atm card dah lost....semua benda kena buat immediate.

Dan......disebabkan wallet talent aku tue dah hilang......dia mintak aku ambilkan dia kat KL sentral. Seb baek aku OTW .......dan masih berada di atas LDP dalam kawasan puchong. So......aku patah le balik masuk ke KL untuk ambik dia.........

So.......atas nama tolak ansur dan memikirkan emosi talent tue akan diganggu apabila kalo aku nak henyak photoshoot gak...... maka aku ambil keputusan untuk cancelkan sesi photoshoot ini.......

Say sorry to my mua.....coz he got to travell along from sungai buloh ke putrajaya......dia pun terpaksa korbankan bangun lewat dia untuk bersama-sama menjayakan sesi photoshoot.

So itulah salah satu contoh ..another fail story aku kali ini........ masa terbazir....duit keluar....... penat drive pun iye....

Maybe dengan kisah secebis cuma ini.....korang paham2x le genre photoshoot aku lepas lepas nie.........jangan marah haaa.....[sebut gaya sudin]

No comments:

Post a Comment