Lembah,Kuala Kangsar

Mungkin ramai diantara kita yang tahu lokasi ini. Sebuah jeti yang dahulunye sempoi aje.. dan nowdays..dah dinaiktaraf oleh PBT kuale.. Jeti ni gak... dulunya meriah dengan segala macam orang kuale yang berulang alik membawa beras..tepung...dan macam-macam lagi untuk dibawa pulang dari pekan kuale kangsor pegi ke kampung diorang di lembah sayong.

Sekarang..penggunaan jeti pun dah kurang..disebabkan terbinanya jambatan yang merentas kedua-dua daratan ni... yang bleh dilihat berwarna cahaya dalam gambo nie. So... antara xtiviti kegemaran yang bleh dibuat kat sinie..adalah melepak..gebang2x...memancing..dan sedikit saje yang mau guna boat untuk ulang alik dari belah sayong ke pekan kuale kangsor.


Dulu..time gua kecik2x (darjah 6)..penah jugak berulang alik naik boat nie..pegi berkemah kat belah tebing sayong tue.. maklumlah ..masuk pengakap la katakan..

So..ginilah roper memalam kat atas jeti tue... ada je orang yang dok menyengih atas jeti tue... Gambar nie..gua snap time malam selepas hari raya pertama. rasanya la...dah lupa..

No comments:

Post a Comment