Teknik "Skodeng Dari Bawah"

Gua tangkap gambar nie menggunakan apa yang dipanggil "teknik skodeng dari bawah".har har har......taman datuk harun



Entah lah gua pun tak tahu mengape sebenornye gua suka gambo nie... mungkin gambar ini mematuhi polisi gambar yang dipanggil "rule of third". Er..tak paham eh.. "rule of third" tue? Boleh aje korang baca di "belajarkamera.com" berkenaan "rule of third" atau composition.

Kalau korunk baca dalam tue.... dapat dilihat dalam gambar nie..yang "mambang" berwarna merah itu menjadi titik dalam "rule of third".

Yang benornye gua nak shoot gambo lumut menghijau dari pandangan mata seekor semut. Ntah cammane gegurl berbaju merah tue bleh tercongok masuk dalam frame gambar nie..har3x.. tetiba je kan...??

Oh yea... gua snap gambo nie dekat Taman Jepun Bukit Tinggi. Ermm.. menarik gak tempat nie benornye.. nama dah Taman Jepun. so..environmentnye dibina ala2x rumah jopun....

Kembali pasal terma fotografi iaitu "rule of third" tue.. samada korang nak mematuhi cara tangkap gambo macam nie ke..atau gambo tue mengelewo kesana sinie tue...lantok korang lah... janji dalam hati ada kamera...

stay tune..chow cin coww...

No comments:

Post a Comment