Bang..kamera ape yang baguih bang??

Har3x..
soalan "Bang..kamera ape yang baguih bang??" nie pun rajin gak korang bertanya2x..har3x..

Disebabkan sorang sorang bertanyakan kat gua..maka dengan hensemnyer..gua mengeluarkan artikel nie..untuk menjawap secara lumpsump.

Kalo korang tanya..dah tentu gua cakap yang cap Nikon nie bagus..har3x.. nape? Baca artikel kat bawah.la la la..


* Artikel nie gua snap time gua pegi Nikon Centre kat The Times Square

Tak nampak eh words dalam artikel tue? bagus..memang tak nampak pun.. gua sendiri pun terkial2x nak membacanya..gua tembak artikel tue pun gua tembak pakai kamera handphone.

Anway.. kandungan dalam gambar tue menyatakan yang pihak NASA dah pakai produk lens Nikon untuk snap gambar2x di ruang angkasa lew..

Well.. lagi satu... nape gua pilih nikon... sebabnya..mana ada nikon bikin produk macam printer ke..scanner ke.. Disebabkan company nikon nie yang hanya bergantung kepada single produk iaitu barang2x photography..dah tentulah kualitinye sangat dititikberatkan.

Kalo korang masih lagi tak berpuas hati dengan jawapan gua yang promote sangat pasal penggunaan kamera/gear ape yg best... secara peribadi...gua lebih suka menyatakan yang korang angkatlah apa2x jua kamera...

JANJI KORANG PAHAM KONSEP PHOTOGRAPHY SUDA....amacam? bleh bla tak jawapan gua.

hanya dengan memahami konsep photography saje..adalah batu asas dimana korang bleh manipulate kesemua cahaya yang ada...lantas menjadikan gambar korang semakin menarik,tertarik..kau memang debomm..

6 comments:

  1. klo nk ckp tak buat brg lain Pentax pon tak de wat brg lain jgk..knp takde pasaran kt malaysia??

    ReplyDelete
  2. mungkin CEO pentax boleh memberikan jawapan ..la la la..

    ReplyDelete
  3. aku stuju gile la bro..ak pong suke nikon..wakaka..!

    ReplyDelete
  4. he3x... pakai lah ape saje... asalkan pandai menangkap gambo

    ReplyDelete
  5. pengalaman photographer sangat penting utk merakamkan gambar yg chanteekkk....tetapi gear pun memainkan peranan besar utk mendapatkan kualiti yg baik... kalaulah photographer diibaratkan pemandu kereta lumba yg telah menjuarai F1 sebanyak 7 kali, bolehkah dia menjuarai utk kali ke-8 dgn tayar brand lain yg kurang berkualiti ?

    ReplyDelete
  6. "bolehkah dia menjuarai utk kali ke-8 dgn tayar brand lain yg kurang berkualiti ? " <- boleh.. just think out of the box..he3x

    ReplyDelete