Ku lihat hijau

Antara subjek yang aku suka ....adalah daunan menghijau...tak kisahlah samada pucuk pisang ke... hujung paku pakis yang merekot tue ke.. lumut di tepi dinding ke... ape ape je lahh...

Gambar kat bawah nie...aku shoot di bukit tinggi. mak aih...takkan datang sinie semata2x mau shoot daunan nie kowt..hu3x.. tak lah... gambar nie termasuk lah dalam koleksi simpanan aku termasuklah gambar gambar bangunan di sana. Dan secara kebetulan pula....suasana time aku kat sana..baru selepas hujan.... bleh plak ada titisan air kat atas daunan tue.... so apa lagi..gua shoot ar seketoi dua..



yang menariknya kat atas gambar nie..adalah kerana mengandungi elemen depth of field. yang menatang kabur kabur kat belakang daunan tue ..itulah yang dipanggil depth of field... dengan berbekalkan lens f3.5 standard kit.... dengan selambernyer..gua boleh hasilkan depth of field..

yes..dengan melihat gambar nie..mataku turut sama segar...... err....errr......

No comments:

Post a Comment