Tali Kabel

Semalam..ntah cammane... tetiba je idea baek punya timbul. Selepas seharian lepak kat kampung di Kuala Kangsar... bleh terkona pulak nak naik ke Cameroon Highland ikut laluan Simpang Pulai dan turun via Tapah dan terus ke KL.

Nawaitu teman ke sana..adalah semata2x mau snap gambo keindahan suasana sejuk kat sana. Nak beli strawberi..madu orang asli... 2nd option OK..

Well..nak dijadikan alkisahnye..adik gua heret pegi ke ladang teh boh. Siyes... first time gua sampai ke port sana... sebelum ni gua ke port lain... dema kata port yang gua pegi tue kat baharat.... ntoh le..gua ingat ingat lupa.

Alkisahnyer..sempai je kat port sana... adoiyaii...kiteorang hidung berdarah tengok keindahan kat situ.. Time on the way naik sebelum sampai ke ending port situ pun kiteorang dah berhenti sambil snap gambo..

Ntah cannae...kat port kecik situ gua bleh ternampak tali kabel seperti kat dibawah.


Punye le banyak kali gua naik ke Cameroon Highland tue... first time plak gua ternampak tali kabel cam kat atas..har3x..

Lantas gua pun sap beberapa keping tali kabel tue...he3x.


Oh yea... baru je gua terpikir. Gua ingin mengajak rakan2x photographer atau yang jenis kaki menyongket ( aka kaki jalan )... untuk bersama-sama kita car pool untuk pergi ke mana2x destinasi di dalam Malaysia nieh... Dengan kamera di tangan.. duit yang paling minima.. kita boleh pergi ke mana2x sahaja...amacam? mantap tak idea gua.

No comments:

Post a Comment